امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اجرای طرح وار نیش فلوراید دندان های کودکان در مدرسه ارشاد

اجرای طرح وار نیش فلوراید دندان های کودکان در مدرسه ارشاد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری رودهن:در راستای اجرای برنامه «تحول نظام سلامت»، آیین افتتاحیه طرح تحول سلامت دهان و دندان دانش آموزان در مدرسه پسرانه ارشاد رودهن  با حضور اعضای شورای اسلامی شهر رودهن – مهندس کچویی شهردار و ریس مرکز بهداشت و درمان بخش رودهن برگزار شد. هدف از این […]

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری رودهن:در راستای اجرای برنامه «تحول نظام سلامت»، آیین افتتاحیه طرح تحول سلامت دهان و دندان دانش آموزان در مدرسه پسرانه ارشاد رودهن  با حضور اعضای شورای اسلامی شهر رودهن – مهندس کچویی شهردار و ریس مرکز بهداشت و درمان بخش رودهن برگزار شد.

هدف از این طرح که با همکاری مرکز بهداشت و درمان حضرت محمد(ص) و مدیریت  مدرسه ارشاد اجرا می‌شود کاهش پوسیدگی دندان در دانش آموزان می باشد.

به گفته کارشناسان در حالی که تصور می‌شود بروز پوسیدگی دندان با افزایش سن امری طبیعی است اما با «فلوراید» می‌توان از پوسیدگی دندان ها تا ۴۰ درصد جلوگیری کرد. فلوراید در استخوان ها و دندان های در حال رشد کودکان جمع می‌شود و مینای دندان آنها را قبل از پیدایش مقاوم می‌کند.

در «فلوراید‌تراپی»، فلوراید با مواد معدنی مینای دندان ترکیب می‌شود و دندان را در مقابل اسید تولید شده توسط میکروارگانیسم های پلاک میکروبی دهان مقاوم می‌سازد.

فلوراید‌تراپی به دو شیوه انجام می‌شود: سامان‌مند ( یا سیستمیک) و موضعی.

در شیوه سیستمیک، فلوراید به آب آشامیدنی، نمک یا شیر افزوده می‌شود. این شیوه اما هنوز نه در ایران و نه در جهان چندان متداول نیست.

در شیوه بعدی که رایج‌تراست خمیر‌دندان‌های حاوی فلوراید، دهان شویه‌های فلوراید‌دار و نیز «وارنیش» های فلوراید در دست‌رس قرار می گیرند.

وارنیش ماده‌ای است بسیار ایمن و ارزان و مقدار بسیار کمی از آن برای پوشش تمام دندان‌های یک کودک یا نوجوان کافی است و خطری هم ندارد.

اثربخشی «وارنیش» البته منوط است به زمان کافی برای تماس با دندان و به همین خاطر دو تا چهار ساعت پس از استفاده از این ماده باید از خوردن و آشامیدن پرهیز شود. از وارنیش می‌توان حداقل دو بار در سال و زیر نظر دندان‌پزشک استفاده کرد.

وارنیش ماده‌ای است بسیار ایمن و ارزان و مقدار بسیار کمی از آن برای پوشش تمام دندان‌های یک کودک یا نوجوان کافی است و خطری هم ندارد.

http://rudehen.ir/wp-content/uploads/2017/10/DSC_0380.jpg

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شورای اسلامی شهر رودهن است.