امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

برگزاری یادواره شهدای بسیج دانش آموزی در مدرسه مبتکران

برگزاری یادواره شهدای بسیج دانش آموزی در مدرسه  مبتکران

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری رودهن : با حضور اعضای شورای اسلامی شهر،  مهندس کچویی شهردار، فرمانده حوزه مقاومت بسیج سپاه و هیئت همراه ،رئیس دفتر امام جمعه شهر رودهن و دیگر مسئولین در نماز خانه مدرسه مبتکران برگزار گردید . اجرای سرود توسط گروه سرود مدرسه – دکلمه خوانی و […]

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری رودهن : با حضور اعضای شورای اسلامی شهر،  مهندس کچویی شهردار، فرمانده حوزه مقاومت بسیج سپاه و هیئت همراه ،رئیس دفتر امام جمعه شهر رودهن و دیگر مسئولین در نماز خانه مدرسه مبتکران برگزار گردید .

اجرای سرود توسط گروه سرود مدرسه – دکلمه خوانی و تقدیر از دانش آموزان برتر از برنامه های این مراسم به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی بود .

مهندس کچویی شهردار رودهن در حاشیه این مراسم اظهار کرد : هر ساله از هفتم تا سیزدهم آبان ماه به نام هفته ی بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است . مناسبت در این هفته ۱۳ آبان است که سه اتفاق مهم این روز را جاودانه کرد . نخست : تبعید حضرت امام خمینی (ره) از ایران به ترکیه  در سال ۱۳۴۳ هجری شمسی – دوم تسخیر لانه جاسوسی توسط  دانشجویان  مسلمان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸  و بیرون راندن بقایای پلید آمریکای زور گو مستکبر  که امام  راحل از آن با نام انقلاب دوم یاد کردند و سوم که نقطه ی برجسته ی این مناسبت است و به همین دلیل به نام روز دانش آموز نامگذاری شده است .

مهندس کچویی افزود : چگونه نوجوانی که در ابتدای زندگی است به بلوغ فکری و عقیدتی  می رسد و خود را در جریان انقلابی وارد می کند که لازمه شناخت است ؟ این ها را باید در فضای فکری آن عصر و به ویژه در کلام امام جست که اعتراضات فرو خفته در درون ملت را که عمری به درازای تاریخ  داشت با ایمان و اعتقاد مردم گره زد و از میان آن پر شورترین انقلاب قرن را ساماندهی نمود .

وی تصریح کرد : یوم الله ۱۳ آبان بدین سبب روز دانش آموز نامیده شد تا خاطره ی فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان بماند و درسی فراموش نشدنی برای تمام دانش آموزان در سراسر گیتی باشد .

شهردار  رودهن گفت : پیام روز دانش آموز به مسلمانان این است که : شما در برابر والاهایی ارجمند مکتب توحید به نماز بایستند و فقط در پیشگاه خدا به کرنش و سجود بنشینند .

dsc_7138 dsc_7157 dsc_7167 dsc_7135 dsc_7132 dsc_0010 dsc_0006

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شورای اسلامی شهر رودهن است.